Witam.
Proszę powiedzieć, czym się różni zawór 1J0 906 627 od 1K0 906 627. Konkretnie chodzi mi o to, czy różnią się zasadą działania czy nie i czy można zastosować pierwszy w miejsce drugiego?
Bo z tego co mi sie wydaje to beda pasowac a nawet wtyczki sa te same i cała reszta . Jak namierze oba zawory to porównam ale wstepnie po foto nawet widac ze sa te same
Zamiennie będzie pasował na 100% np. 1J0 906 627 B - 1K0 906 627 A po za tym jak się doczytałem to ten z początkiem 1J0 jest starszego typu (nawet tak wychodzi w Etce, pokazuje tylko roczniki 1997-2000 i 2001-2011 O1) i do O2 pasuje oraz lepszy jest ten 1K0 (zresztą już symbol K świadczy, że jest do O2)
Zamiennie będzie pasował na 100% np. 1J0 906 627 B - 1K0 906 627 A po za tym jak się doczytałem to ten z początkiem 1J0 jest starszego typu (nawet tak wychodzi w Etce, pokazuje tylko roczniki 1997-2000 i 2001-2011 O1) i do O2 pasuje oraz lepszy jest ten 1K0 (zresztą już symbol K świadczy, że jest do O2)
Nie pamiętam jaką literkę na końcu ma 1J0, czy A czy B, natomiast ten o symbolu 1K0 .... ma na końcu A.
Wizualnie różnią się wyprowadzeniami, bo 1K0 ... ma wszystkie skierowane w tę samą stronę, natomiast 1J0 ma w dwie strony.
I teraz ciekawostka - tak mi się wydaje.
Podmieniłem swój 1K0 na ten 1J0. Zrobiłem tak bo turbina na 1 biegu późno mi łapała - tak od 2500, czasami wcześniej. Na pozostałych biegach było OK. Błędów w komputerze brak. Po podmianie okazało się, że samochód chodzi lepiej i o dziwo mniej pali. Na trasie wychodzi prawie litr mniej. Kupiłem więc nowy zaworek o oznaczeniu 1K0 906 627 A i jakie było moje zdziwienie gdy się okazało, że turbina łapie co prawda wcześniej ale spalanie powróciło do normalności, czyli było takie samo jak na starym oryginalnym zaworku.
Pojechałem więc do mechanika i poprosiłem o ponowną podmiankę na zworek 1J0 i testuję go teraz po mieście. Widać już jednak, że spalanie spadło.
O co tu chodzi?
mecenasik, niestety fachowcem od spalania nie jestem. Może napisz do krzynol'a on Ci bardziej pomoże :wink:
Dzięki za info, na pewno napiszę.
Podałem Ci tylko różnice między zaworkami. Do O2 powinien być 1K0
Tak, wiem, że powinien być 1K0 i taki właśnie kupiłem ale po jego zamontowaniu nastąpiła lekka poprawa w działaniu turbo a w spalaniu zero poprawy. Natomiast po zainstalowaniu starego zaworka 1J0 z 2000 roku jest poprawa w działaniu turbo i mniejsze spalanie.
Teraz nie wiem, czy ten nowy zaworek jest sprawny czy może uwalony.
mecenasik, co tu jest do rozumienia czytamy opis i wiadomo do jakiego silnika pasuje i do czego służy (no chyba, że ktoś ma kłopoty z czytaniem i rozumieniem ) a pytania jak to działa, czy można zamieniać co się stanie po co robić sobie samemu problemy.
Wybacz stary, ale rozumienia jest dużo. Otóż ja pytałem o zasadę działania i czy można je zamienić. A Ty mi podałeś linki o których ja wiedziałem i które nie odpowiadają na moje pytania.
Nadal nikt nie odpowiedział czy można je zamienić czy nie. Odpowiedzi typu - nie polecam, ja bym nie zamieniał itp. nic nie wnoszą, bo nikt nie napisał dlaczego nie poleca.
mecenasik, napisałem Ci, że nie można zamienić, bo 1J0 nie jest kompatybilny z O2 i jest starszego typu.Włożenie go może skutkować uszkodzeniem. To tak jakbyś do silnika benzynowego nalał ON, bo jest tańszy. Chwilę pojedziesz, ale silnik szlag trafi. Reasumując - masz O2 więc nie kupuj na siłę coś co jest z O1
"Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"
Zależy co masz na myśli pisząc o kompatybilności, bo jeśli wygląd , to żaden problem z instalacją. Polak potrafi.
Co może uszkodzić? Turbinę?
Zobacz co napisał kolega Krzynol. Napisałem do niego, tak jak mi poleciłeś.
cytuję
"te zaworki to jest zwykły elektromagnes z gumką zamykającą zawór na powietrze
oznaczenia indeksowee na końcu dotyczą umiejscowienia rurek na wężyki i innych kształtów
zasada działania jest taka sama i na pewno nic nie zepsujesz
nie powiem ci czy spalanie spada czy nie od tego, ale wątpię"
I co Ty na to?
dalej bym nie zamieniał :wink: zamienisz, a później będziesz pisał w "Usterkach", że jakiś problem wyszedł dodatkowy...To, że Polak potrafi nie znaczy, że z przepraszam za obrazowość z g.wna bata nie ukręcisz
"Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"
Z tym batem masz rację.
Zastanawia mnie jednak to, dlaczego po zmianie na inny zaworek samochód zaczął mniej palić. Jak pewnie wiesz, kupiłem przecież oryginalny zawór i wymieniłem uszkodzony ale spalanie nie spadło, natomiast na tym drugim (1J0 ..), spadło. Okazuje się, że to są te same zawory, różnią się kierunkiem wyprowadzeń. Dlaczego więc nie można by go zostawić, cena ropy na pewno nie pójdzie w dół tylko w górę. Cały czas bardzo mnie to zastanawia, tym bardziej, że fachowcy mówią iż ten zaworek nie ma wpływu na spalanie. To dlaczego u mnie zaczął mniej palić? Przychodzi mi do głowy coś takiego, że ten nowy który kupiłem jest uszkodzony i dlatego zachowuje się prawie tak samo jak stary.
krzynol, nie feruję żadnych wyroków - ale jak wyciągam z auta coś z symbolem 1K0 to szukam 1K0 a nie wymieniam na inny ja? ale możesz mieć rację Ty masz warsztat i się znasz - ja wyraziłem tylko swoje zdanie
"Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"
Komentarz