[O2] Czym się różnia te zaworki

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wojtek8410
    Classic
    • 2011
    • 18

    [O2] Czym się różnia te zaworki

    lilo, tylko, że w obu przypadkach jest informacja "Lokalizacja przedmiotu: Hong Kong, Hongkong" a to oznacza cło + Vat
  • mecenasik
    Ambiente
    • 2010
    • 105

    #2
    [O2] Czym się różnia te zaworki

    Witam.
    Proszę powiedzieć, czym się różni zawór 1J0 906 627 od 1K0 906 627. Konkretnie chodzi mi o to, czy różnią się zasadą działania czy nie i czy można zastosować pierwszy w miejsce drugiego?
    Pozdrawiam.
    Błażej

    Skodzinka z wyciętym DPF

    Komentarz

    • Biszczu
      RS
      • 2011
      • 5567

      #3
      Re: Czym się różnia te zaworki

      Zamieszczone przez mecenasik
      1J0 906 627
      jest do O1 i pasuje do

      SKODA OCTAVIA (09.1996 - …) - 1.9 TDI; 1.9 TDI 4x4
      Silniki: AGR; AHF; ALH; ASV; ATD

      Zamieszczone przez mecenasik
      1K0 906 627
      jest do O2 i pasuje do
      Skoda Octavia Combi 1.9 TDI (1Z5) (2004- )
      Skoda Octavia 1.9 TDI (1Z3) (2004- )

      Nie można ich zamienić, nie są kompatybilne
      "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

      Komentarz

      • jackq77
        Classic
        • 2011
        • 38

        #4
        jesteś w 100% pewny ?

        Bo z tego co mi sie wydaje to beda pasowac a nawet wtyczki sa te same i cała reszta . Jak namierze oba zawory to porównam ale wstepnie po foto nawet widac ze sa te same

        1J0 http://images7.fotosik.pl/144/1926300d825edb0dmed.jpg
        1K0 http://eter-mot.info/?1532,zawor-apg...-1k0-906-627-a

        Komentarz

        • Biszczu
          RS
          • 2011
          • 5567

          #5
          Zamiennie będzie pasował na 100% np. 1J0 906 627 B - 1K0 906 627 A po za tym jak się doczytałem to ten z początkiem 1J0 jest starszego typu (nawet tak wychodzi w Etce, pokazuje tylko roczniki 1997-2000 i 2001-2011 O1) i do O2 pasuje oraz lepszy jest ten 1K0 (zresztą już symbol K świadczy, że jest do O2)


          trochę więcej na ten temat i dywagacji na ten temat:
          "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

          Komentarz

          • mecenasik
            Ambiente
            • 2010
            • 105

            #7
            Zamieszczone przez Biszczu
            Zamiennie będzie pasował na 100% np. 1J0 906 627 B - 1K0 906 627 A po za tym jak się doczytałem to ten z początkiem 1J0 jest starszego typu (nawet tak wychodzi w Etce, pokazuje tylko roczniki 1997-2000 i 2001-2011 O1) i do O2 pasuje oraz lepszy jest ten 1K0 (zresztą już symbol K świadczy, że jest do O2)
            Nie pamiętam jaką literkę na końcu ma 1J0, czy A czy B, natomiast ten o symbolu 1K0 .... ma na końcu A.
            Wizualnie różnią się wyprowadzeniami, bo 1K0 ... ma wszystkie skierowane w tę samą stronę, natomiast 1J0 ma w dwie strony.
            I teraz ciekawostka - tak mi się wydaje.
            Podmieniłem swój 1K0 na ten 1J0. Zrobiłem tak bo turbina na 1 biegu późno mi łapała - tak od 2500, czasami wcześniej. Na pozostałych biegach było OK. Błędów w komputerze brak. Po podmianie okazało się, że samochód chodzi lepiej i o dziwo mniej pali. Na trasie wychodzi prawie litr mniej. Kupiłem więc nowy zaworek o oznaczeniu 1K0 906 627 A i jakie było moje zdziwienie gdy się okazało, że turbina łapie co prawda wcześniej ale spalanie powróciło do normalności, czyli było takie samo jak na starym oryginalnym zaworku.
            Pojechałem więc do mechanika i poprosiłem o ponowną podmiankę na zworek 1J0 i testuję go teraz po mieście. Widać już jednak, że spalanie spadło.
            O co tu chodzi?
            trochę więcej na ten temat i dywagacji na ten temat:
            http://uk-mkivs.net/forums/p/9110/2888081.aspx
            Dzięki za link ale ja niestety nie bangla po angielsku.
            Pozdrawiam.
            Błażej

            Skodzinka z wyciętym DPF

            Komentarz

            • tomus7
              RS
              • 2010
              • 1896
              • Peugeot

              #8
              mecenasik, popatrz co wstawiłem troche wyzej
              ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
              http://www.bunkry.pl/pl/index.html
              a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
              http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
              Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

              Komentarz

              • Biszczu
                RS
                • 2011
                • 5567

                #9
                Zamieszczone przez mecenasik
                O co tu chodzi?
                widocznie musi się jakieś ciśnienie wyrównać...

                Zamieszczone przez mecenasik

                Dzięki za link ale ja niestety nie bangla po angielsku.
                wystarczy tutaj wrzucić link i CI przetłumaczy na język polski


                Zamieszczone przez tomus7
                mecenasik, popatrz co wstawiłem troche wyzej
                z całym szacunkiem, ale wstawiłeś linki do zakupu a nie czym różnią się zaworki...w tych linkach nie ma ani jednej informacji o różnicach
                "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                Komentarz

                • mecenasik
                  Ambiente
                  • 2010
                  • 105

                  #10
                  Mówisz, że ciśnienie musi się wyrównać, a dlaczego po zamontowaniu nowego zaworu się nie wyrównuje?
                  Nadal nie rozumiem skąd ta różnica w spalaniu.

                  Tomus7, wybacz ale nie rozumiem o co Ci chodzi.
                  Pozdrawiam.
                  Błażej

                  Skodzinka z wyciętym DPF

                  Komentarz

                  • Biszczu
                    RS
                    • 2011
                    • 5567

                    #11
                    mecenasik, niestety fachowcem od spalania nie jestem. Może napisz do krzynol'a on Ci bardziej pomoże :wink:

                    Podałem Ci tylko różnice między zaworkami. Do O2 powinien być 1K0
                    "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                    Komentarz

                    • mecenasik
                      Ambiente
                      • 2010
                      • 105

                      #12
                      Zamieszczone przez Biszczu
                      mecenasik, niestety fachowcem od spalania nie jestem. Może napisz do krzynol'a on Ci bardziej pomoże :wink:
                      Dzięki za info, na pewno napiszę.

                      Podałem Ci tylko różnice między zaworkami. Do O2 powinien być 1K0
                      Tak, wiem, że powinien być 1K0 i taki właśnie kupiłem ale po jego zamontowaniu nastąpiła lekka poprawa w działaniu turbo a w spalaniu zero poprawy. Natomiast po zainstalowaniu starego zaworka 1J0 z 2000 roku jest poprawa w działaniu turbo i mniejsze spalanie.
                      Teraz nie wiem, czy ten nowy zaworek jest sprawny czy może uwalony.
                      Pozdrawiam.
                      Błażej

                      Skodzinka z wyciętym DPF

                      Komentarz

                      • Biszczu
                        RS
                        • 2011
                        • 5567

                        #13
                        mecenasik, może się okazać, że zaworek 1J0 może narobić szkód. Osobiście nie wkładałbym nic co nie jest dedykowane do mojego auta
                        "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                        Komentarz

                        • przemik
                          RS
                          • 2012
                          • 1610

                          #14
                          Mniejsza o numery.
                          Zaworek z białą glowką to N75 - steruje cisnieniem doładowania
                          Zaworek z czarną głowką to N18 - steruje EGR em.

                          Podmienic na probe mozna... jezdzic dluzszy czas... nie polecam.
                          Przemek
                          DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                          A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                          80 B3 Limo 1.6 TD SB

                          Komentarz

                          • mecenasik
                            Ambiente
                            • 2010
                            • 105

                            #15
                            A co złego może się zdarzyć?
                            Pozdrawiam.
                            Błażej

                            Skodzinka z wyciętym DPF

                            Komentarz

                            • tomus7
                              RS
                              • 2010
                              • 1896
                              • Peugeot

                              #16
                              mecenasik, co tu jest do rozumienia czytamy opis i wiadomo do jakiego silnika pasuje i do czego służy (no chyba, że ktoś ma kłopoty z czytaniem i rozumieniem ) a pytania jak to działa, czy można zamieniać co się stanie po co robić sobie samemu problemy.
                              ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                              http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                              a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                              http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                              Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                              Komentarz

                              • mecenasik
                                Ambiente
                                • 2010
                                • 105

                                #17
                                Wybacz stary, ale rozumienia jest dużo. Otóż ja pytałem o zasadę działania i czy można je zamienić. A Ty mi podałeś linki o których ja wiedziałem i które nie odpowiadają na moje pytania.
                                Nadal nikt nie odpowiedział czy można je zamienić czy nie. Odpowiedzi typu - nie polecam, ja bym nie zamieniał itp. nic nie wnoszą, bo nikt nie napisał dlaczego nie poleca.
                                Pozdrawiam.
                                Błażej

                                Skodzinka z wyciętym DPF

                                Komentarz

                                • Biszczu
                                  RS
                                  • 2011
                                  • 5567

                                  #18
                                  mecenasik, napisałem Ci, że nie można zamienić, bo 1J0 nie jest kompatybilny z O2 i jest starszego typu.Włożenie go może skutkować uszkodzeniem. To tak jakbyś do silnika benzynowego nalał ON, bo jest tańszy. Chwilę pojedziesz, ale silnik szlag trafi. Reasumując - masz O2 więc nie kupuj na siłę coś co jest z O1
                                  "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                                  Komentarz

                                  • mecenasik
                                    Ambiente
                                    • 2010
                                    • 105

                                    #19
                                    Zależy co masz na myśli pisząc o kompatybilności, bo jeśli wygląd , to żaden problem z instalacją. Polak potrafi.
                                    Co może uszkodzić? Turbinę?
                                    Zobacz co napisał kolega Krzynol. Napisałem do niego, tak jak mi poleciłeś.
                                    cytuję
                                    "te zaworki to jest zwykły elektromagnes z gumką zamykającą zawór na powietrze
                                    oznaczenia indeksowee na końcu dotyczą umiejscowienia rurek na wężyki i innych kształtów
                                    zasada działania jest taka sama i na pewno nic nie zepsujesz
                                    nie powiem ci czy spalanie spada czy nie od tego, ale wątpię"
                                    I co Ty na to?
                                    Pozdrawiam.
                                    Błażej

                                    Skodzinka z wyciętym DPF

                                    Komentarz

                                    • Biszczu
                                      RS
                                      • 2011
                                      • 5567

                                      #20
                                      dalej bym nie zamieniał :wink: zamienisz, a później będziesz pisał w "Usterkach", że jakiś problem wyszedł dodatkowy...To, że Polak potrafi nie znaczy, że z przepraszam za obrazowość z g.wna bata nie ukręcisz
                                      "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                                      Komentarz

                                      • krzynol
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 10952
                                        • Superb II combi (3T5)
                                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                        #21
                                        Biszczu, wyciągałeś N75?
                                        nie, bo nie masz, nie feruj wyroków, jak się nie znasz, jo?
                                        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                        poprzednie modele:
                                        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                        Komentarz

                                        • mecenasik
                                          Ambiente
                                          • 2010
                                          • 105

                                          #22
                                          Z tym batem masz rację.
                                          Zastanawia mnie jednak to, dlaczego po zmianie na inny zaworek samochód zaczął mniej palić. Jak pewnie wiesz, kupiłem przecież oryginalny zawór i wymieniłem uszkodzony ale spalanie nie spadło, natomiast na tym drugim (1J0 ..), spadło. Okazuje się, że to są te same zawory, różnią się kierunkiem wyprowadzeń. Dlaczego więc nie można by go zostawić, cena ropy na pewno nie pójdzie w dół tylko w górę. Cały czas bardzo mnie to zastanawia, tym bardziej, że fachowcy mówią iż ten zaworek nie ma wpływu na spalanie. To dlaczego u mnie zaczął mniej palić? Przychodzi mi do głowy coś takiego, że ten nowy który kupiłem jest uszkodzony i dlatego zachowuje się prawie tak samo jak stary.
                                          Pozdrawiam.
                                          Błażej

                                          Skodzinka z wyciętym DPF

                                          Komentarz

                                          • Biszczu
                                            RS
                                            • 2011
                                            • 5567

                                            #23
                                            krzynol, nie feruję żadnych wyroków - ale jak wyciągam z auta coś z symbolem 1K0 to szukam 1K0 a nie wymieniam na inny ja? ale możesz mieć rację Ty masz warsztat i się znasz - ja wyraziłem tylko swoje zdanie
                                            "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                                            Komentarz

                                            • tomus7
                                              RS
                                              • 2010
                                              • 1896
                                              • Peugeot

                                              #24
                                              Zamieszczone przez mecenasik
                                              To dlaczego u mnie zaczął mniej palić?
                                              opatentuj i będziesz miał kaskę. Bez urazy :wink: :szeroki_usmiech
                                              ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                                              http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                                              a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                                              http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                                              Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                                              Komentarz

                                              • mecenasik
                                                Ambiente
                                                • 2010
                                                • 105

                                                #25
                                                Myślę, że to mniejsze spalanie to jest norma, a to większe to pewnie jakiś błąd/usterka, którą trzeba usunąć.
                                                Tego chyba nie da się opatentować.
                                                Pozdrawiam.
                                                Błażej

                                                Skodzinka z wyciętym DPF

                                                Komentarz

                                                Pracuję...